design & actie met betekenis

10 jaar Social Label

Social label viert de spelende mens in haar jubileum jaar.

Ontwerpen van arbeid als statement voor een andere kijk op werk, participatie & waardering voor iedereen. Sinds 2014 bouwen initiatiefnemers Social label, Petra Janssen (studio Boot) en Simone Kramer (C-mone), vanuit het Social label Lab in Den Bosch, nu 10 jaar aan een betekenisvolle designcollectie & community i.s.m. zorg, onderwijs en re-integratie. Social label viert de spelende mens en cultiveert een empathische samenleving waarin iedereen zich kan laten zien.

———-

Omdat we kunnen maken wat we willen, kunnen we worden wie we zijn.

———-

Dit jaar bestaat stichting Social label 10 jaar. Het startpunt van een feestelijk jaar wordt gegeven tijdens de Designweek in het Isola district in Milaan met een nieuw designproduct van Petra waarmee het verhaal van de bijzondere reis van de initiatiefnemers en community wordt verteld. Daarnaast was er  een speciale makersbijeenkomst op donderdag 16 mei en open huis voor publiek op zondag 19 mei.

———-

Vanuit positieve activisme werkt stichting Social label aan een groeiende inclusieve beweging met inmiddels meer dan 50 sociaal duurzame designproducten i.s.m. de top uit het Nederlandse designveld, Social label ateliers en werkplaatsen in Nederland. Een activiteitenprogramma en gebruiksvoorwerpen voor in en rond het huis.

———-

IN DE MEDIA

BNO Beroeps vereniging Nederlandse Ontwerpers

Textiel museum / lab

Dutch Design Daily

Bosche Omroep

———-

 

‘n HARTje VAN GOUD Een jubileumjaar. Van een spannend begin met mooie ontmoetingen, liefde en vreugde. Maar ook met afscheid, boosheid en verdriet. Vooral blij om wat we met z’n allen hebben bereikt, lokaal en sociaal duurzaam produceren. We zijn trots op elkaar en vinden nu de rust om dit groots te vieren, samen. In het kader van het jubileumjaar maakte mede initiator en ontwerper Petra Janssen, Studio Boot, dit ontwerp van een veelzijdige doek, voor een lach en een traan of voor praktisch gebruik (inpakken of drogen). Haar inspiratie haalde ze uit de Social label community en de reis die zij samen met mede initiator Simone Kramer heeft afgelegd. Deze reis is vertaald in een kleurrijk weefsel van diverse gevoelens, diepte- en hoogtepunten zoals in het echte leven. In samenwerking met het Textielmuseum is het geweven tot een doek met gouden hartjes.

Design met een speciale betekenis.