Dutch Design week 2021


Programma van Studio Boot

16-24 oktober 

————————————————————————

Expo daily

  • Social label Pink house at Kazerne
  • Hoodies X Montis X ByBorre at Kazerne
  • Posters, Books Studio Boot at Piet Hein Eek
  • ————————————————————————
  • Lectures/events
  • Welkom door Petra Janssen “Driver’s Angels” Woensdag 20 oktober
  • Wild at Heart  Zaterdag 23 oktober 13.00, Parktheater
  • Creative Chef Studio X  Social label servies Studio Boot Zaterdag 23 oktober 18.00
  • Zondag 24 oktober World Hope Forum Book Club

————————————————————————

 

Zondag 17 oktober Kazerne

14.00 feestelijke introductie Social label labels bij de Kazerne

 

THE PINK HOUSE by Social label
 
Democratisering van schoonheid in een intieme setting waar de tijd stil staat. De toekomst van Social label ligt in ‘het zijn’ en het omringen met design van betekenis. Met dit positief activisme geven initiatiefnemers Petra Janssen (Studio Boot) en Simone Kramer (C-mone) vorm aan een groeiende inclusieve beweging met een sociaal duurzame collectie en programma voor een andere kijk op werk, leren en meedoen.
 
Social label x diverse designers
Ilse Crawford & Oscar Peña (Studio Ilse Londen), Piet Hein Eek, Dick van Hoff (Van Hoff Ontwerp), Marc Mulders, Edwin Vollebergh (Studio Boot), Borre Akkersdijk (ByBorre), Kiki van Eijk, Kranen/Gille, Joost van Bleiswijk, Studio Rens, Haiko Meijer (Onix), Roderick Vos, Edward van Vliet, Rianne Makkink (Makkink&Bey), studenten en mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.

Positief activisme
Als Covid ons iets leert, is het wel dat inclusiviteit nog geen vast patroon is in ons dagelijks leven. De tweedeling kansrijk – kansarm wordt alleen maar groter. Met communicatieve projecten, activiteiten en schoonheid wil Social label de poëzie van ‘het zijn’ vangen. Samenwerken als sleutel tot verandering naar een samenleving gebouwd op andere pijlers die meer sociaal, democratisch en gezamenlijk ontworpen worden voor een beter humaan bestaan. Dat verdient iedereen. Design kan deze veranderende rol spelen om werk betekenis te geven en weer deel te nemen aan de samenleving. We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt met de community aan producten voor een sociaal duurzaam huis. We tonen dit in het roze huis, een kijkje in de keuken, waarin je kunt samen zijn, eten, praten, discussiëren maar waarin je je ook terug kan trekken. Een intieme setting waar de tijd stil staat. De toekomst van Social label ligt in het democratiseren van de schoonheid, ‘het zijn’ en het omringen met design van betekenis.

 

Programma en updates
Social label presenteert educatiepilots en updates >WARM ism ontwerper Edward van Vliet en zorgorganisatie Pameijer Rotterdam, Social label>VEEG ism ontwerper Dick van Hoff en Craft-atelier Social label Lab. Social label>KOM ism ontwerper Edwin Vollebergh, Studio Boot en Cello Zorg en Reinier van Arkel. Educatiepilot> SCHOON, design studenten ism leermeesters en Artenzo, creatieve werkplaats van Amarant in Tilburg. Daarnaast is vanuit het Move – atelier van Social label een dans pilot gestart met de titel ” Zullen we samen” . Al deze nieuwe Social label producten en activiteiten die we tijdens DDW presenteren, zijn ontstaan ​​in Covid-tijd en hebben allemaal een beschermende factor voor iets dierbaars of vertellen hun eigen verhaal. Tijdens de DDW zullen live workshops van de makers plaatsvinden om zo hun talenten aan het publiek te laten zien.

www.sociallabel.nl

Kazerne, Paradijslaan 2-8, 5611 KN Eindhoven expo design studio boot

—————————————————————

Woensdag 20 oktober

Welkom door Petra Janssen “Driver’s Angels”

15.00-17.00

Driving Dutch Design is een professionaliserings- en netwerkprogramma geïnitieerd door ABN AMRO, Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) en Dutch Design Foundation (DDF). Het programma helpt ontwerpers op weg in het opzetten van hun creatieve onderneming. Als onderdeel van een ecosysteem van andere ontwerpers worden de Drivers uitgedaagd om tot de kern te komen van zowel hun artistieke praktijk als hun onderneming.

expositie ‘I Hear What You’re Seeing’ onderzoekt het design proces door verschillende benaderingen en experimenten uit te lichten. De ontwerpers delen hun gedachten, onzekerheden en bevindingen met de bezoekers van de Dutch Design Week. In een dynamische ruimte onderzoeken ze de frictie tussen het belang van (in)transparantie binnen hun manier van werken. Tot welke hoogte moeten ontwerpers hun methoden onthullen, om zo te kunnen verbinden met de maatschappij? De opzet van deze expositie vormt een uitnodiging voor bezoekers om in gesprek te gaan, gedachten te delen en nieuwe samenwerkingen aan te gaan. Bovendien toont het de relevantie van design in het bieden van inzicht in hoe we produceren, consumeren en systemen vormgeven in onze samenleving.

Pullman hotel, Vestdijk 47, 5611 CA Eindhoven.

 

————————————————————————

Wild at Heart  

Zaterdag 23 oktober 13.00, Parktheater

in gesprek met deze ontwerpers

  • Corien Pompe (voormalig hoofdontwerper Volvo Car, Philips Design, Weverij de Ploeg) ontwikkelt visies, strategieën, processen, nieuwe materialen & systeemoplossingen.
  • Floris Hovers (founder en ontwerper Floris Hovers) brengt zijn ontwerpen terug naar de absolute essentie. Zijn gevoel voor kleur, compositie en vorm komen tot uiting in zijn speelse ontwerpen.
  • Jacqueline Moors (founder en ontwerper Blom en Moors en coördinator/docent Fontys Hogeschool voor de Kunsten) transformeert openbare ruimtes in ruimtelijke en culturele plekken.
  • Jesse Asjes (creative director textiles ByBorre) is een developer van draagbare, innovatieve en technische knitwear producten.
  • Jos Kranen (founder en ontwerper kranen/gille) ontwerpt toegankelijke producten voor verschillende merken met een eigenzinnige esthetiek.
  • Maarten Baas (founder en ontwerper Maarten Baas) wordt vaak omschreven als een “author designer” die de grenzen tussen kunst en design uitdaagt…
  • Marcel Sloots (founder en ontwerper Volle Kracht) grafisch, multimediaal en ruimtelijk ontwerper, jarenlang de vaste vormgever van alle DDW uitingen.
  • Michiel Schuurman (founder en graficus Studio Michiel Schuurman) is gespecialiseerd in typografie, patroon- en afficheontwerp.
  • Petra Janssen (founder en ontwerper Studio Boot, social entrepreneur Social Label, docent Master ArtEZ) maakt elke dag de wereld een stukje mooier.
  • Wendy Plomp (founder, curator en artdirector Dutch Invertuals / Dutch Invertuals Academy) richt zich op het vormen van verhalen door het analyseren van onze cultuur en tijd.

Locatie Parktheater, Kameleonzaal, Elzentlaan 50, Eindhoven, Tijden    13.00 (inloop) – 13.30 (5 gesprekken van 30 minuten) – 16.30 (drinks) – 18.00 (einde)

Wild at Heart wordt georganiseerd door BNO, Dutch Design Foundation & Dutch Design Daily.

Meld je hier aan

————————————————————————

 

Re_Nature festival voor Kunst en Natuur, Social label Lab

 

Creative Chef Studio X  Social label servies Studio Boot

Zaterdag 23 oktober 18.00

De Future Food City diner-ervaring is een multi-zintuiglijke en impactvolle ervaring waar creativiteit, toekomst-denken, architectuur en eten samensmelten tot een onvergetelijk moment in ruimte en tijd. Dit diner nodigt de gasten uit om voor een kort moment in deze stad te leven en te ontdekken hoe het eten van de toekomst zal smaken. De ervaring is ontworpen door kunstenaar en ontwerper Jasper Udink ten Cate, oprichter van Creative Chef Studio.

Tijdens deze diner-ervaring eet je van het Social Label servies. Hierin vind je diverse boodschappen in stoere tattoos. De tattoos zijn van grafisch ontwerpers Edwin Vollebergh (Studio Boot) en gebaseerd op de verhalen van de makers. De makers zijn de mensen van Cello zorg (verstandelijke beperking) en Reinier van Arkel (psychiatrie). Elke maker kiest zelf zijn ‘tattoos’ voor op het servies. Elk serviesstuk is dus uniek. Samen maken en het vormt een familie met verschillende verhalen.

Volwassene: € 35 / Student € 25

Meld je hier aan 

—————————————————————–