NO HOUSE WINE / coolest design 2014
wijnlabel voor het goede doel
Forbes, het amerikaanse tijdschrift en blog heeft ons ontwerp voor de Vonkelwijn gekozen als ‘The coolest wine label for 2014’. Gorgeous design with a wow factor…
No Housewine is ontwikkeld door Studio Boot in samenwerking met Patrick van der Heijden en Jerom Tebbe (AGH & friends), beide werkzaam bij het beste reclamebureau van Den Bosch. Sinds 2005 maken we de mooiste ontwerpen passend bij dit doel. Het zijn dus geen gladde ontwerpen maar eerlijke en mooie flessen met een verhaal.
No House Wine is niet zomaar een wijn. Het is een ‘No House’ wijn, want met de winst van deze wijn worden huizen gebouwd voor weeskinderen van HIV slachtoffers in Kwazulu Natal (Zuid-Afrika). Door het bouwen van huizen wordt aan de kinderen een kans op een betere toekomst gegeven. Naast huisvesting krijgen de kinderen voedsel, onderwijs en ontplooiingskansen.
Hieronder wat voorbeelden van onze ontwerpen voor NoHousewine door de jaren heen.