Temple of Peace

Branding, Building together for peace


Midden op Strijp staat een toren van 18 meter hoog voor Vrede

 

 

 

 

 

 

 

Deze installatie op Strijp S was een hoogtepunt van de Dutch Design Week. Hier wordt het thema ‘vrede’ krachtig uitgebeeld door tachtig unieke vlaggen, gecreëerd door teams van recent afgestudeerden van kunst- en designacademies samen met vluchtelingen. Nieuwe symbolen en narratives voor vrede. Terwijl de Tempel van Vrede voor zichzelf spreekt als een object en gegarandeerd niemand onberoerd zal laten, is het verhaal erachter, zoals bij alle kunst, ongelooflijk belangrijk. Het is een verhaal dat verteld MOET worden, zeker in deze tijden. Dit project gaat over het vinden van nieuwe symbolen en verhalen voor vrede.

Door deze samenwerking bevorderen we een inclusieve en diverse omgeving waarin kunst en cultuur kunnen bloeien en bijdragen aan een vreedzamere samenleving. Wij geloven sterk in de kracht van de volgende generatie ontwerpers en bieden hen een groot podium om hun unieke visie op vrede aan de wereld te tonen.

De Peaceseekers Foundation streeft ernaar om bewustzijn en verbinding te creëren tussen vluchtelingen, houders van een asielstatus en hun nieuwe medeburgers op de best mogelijke manier: door samen te werken aan een inspirerend project, letterlijk onder de vlag van vrede.

Zij bieden de ‘volgende generatie’ een podium. Het werk zal van grote afstand zichtbaar zijn voor een immens publiek. Deze aanvraag heeft meerdere lagen. Niet alleen het resultaat is belangrijk, maar ook de reis ernaartoe en de (verwachte creatieve, publicitaire en individuele) spin-offs.

——–

Naast de grafische vormgeving en branding hebben we met studio Boot ook meegewerkt aan de vlaggen. We organiseerde en nodigden studenten van kunstacademie St Joost uit Breda en Den Bosch en studenten Design academie Eindhoven Uit. Ze hebben samengewerkt in 2 workshops die hebben plaatsgevonden in het Werkwarenhuis op Tramkade. Nieuwkomers van Coa uit den Bosch en makers van Social label hebben samen gewerkt met studenten en nieuwe vredes symbolen gemaakt. Dit Alles gebeurde op 1 dag. In de ochtend uitleg, overleg en tekenen en in de middag werd alles meteen omgezet naar een Vlag. Deze vlaggen werden samen met andere vlaggen uit het hele land op de dutch Design Week gepresenteerd in de installatie. Petra heeft zelf ook nog een vlag gemaakt voor de temple of peace en deze hangt boven in de top.  Samen met ons team van Studio Boot, Social label community hebben we deze 2 dagen ingevuld.

 

In de pers (Dezeen, BNO, etc)

Credits

Initiatiefnemer Ingeborg Bloem en executive producer Stefany Rietkerk

 

Workshops in het Werkwarenhuis, met Coa en Social label community

 

 

——–