OUR STORY
Kracht van design, kunst en communicatie voor een inclusieve wereld
Kwaliteit van leven, nieuwe manieren van ontmoeten en maken, worden steeds belangrijker. Menselijke waarden worden herontdekt, beleefd en gedeeld. Tijd en aandacht, verbeelding en bezieling, in een tijd waar mensen op zoek zijn naar verdieping en persoonlijke ontwikkeling. Waar mensen die niet zo makkelijk meedoen, vanzelf aansluiting vinden. Kunst en cultuur spelen in op behoefte van mensen aan betekenisgeving, binding en community. Die maatschappelijke waarde is urgenter dan ooit.
Initiatief
Founders/initiatiefnemers van het WerkWarenHuis zijn Petra Janssen (ontwerpbureau Studio Boot) en Simone Kramer (C-mone, cultuur & communicatie). Vanaf 2014 zijn zij bezig om de ‘culturele hotspot’ op terrein Tramkade vorm te geven. Het WerkWarenHuis, tevens thuisbasis van stichting Social label, opende in mei 2015 haar deuren. De inzet is van ‘niets iets maken’ voor een duurzame waarde van tijdelijk gebruik. Samen met ontwerper Edwin Vollebergh (Studio Boot) die in maart 2016 Restaurant Van Aken opende. Gedurende een periode van tien jaar ontstaat een ‘gesammtkunstwerk’ i.s.m. ontwerpers, creatieve ondernemers, vaklui, onderwijs en maatschappelijke groepen (Pleisterplaats op Tramkade).
IK BEN WAT IK MAAK
Als mensen iets moois maken, dat kunnen tonen, zorgt dat voor arbeidstrots, eigen waarde en een extra stimulans om terug te komen in de maatschappij. Het WerkWarenHuis van Social label is een voorbeeld voor Nederland waarin mens, product, bebouwing en beleving samenkomen op een maatschappelijk verantwoordelijk en verbeeldend niveau. Via diverse kunstdisciplines dans, theater, beeldend, muziek, film en design creëren we in en rond het WerkWarenHuis een inclusieve wereld waar mensen echt betrokken zijn.