Wie es ist bleibt es nicht

werkwarenhuis

Cultuur & GO #11. Van experiment naar permanent: Tramkade Den Bosch

Zonder florerende culturele plekken geen bloeiende steden. Broedplaatsen, culturele hotspots, cultuurhuizen, makersplaatsen en wijkpaleizen houden onze steden, wijken en buurten levendig. Ze zorgen ervoor dat steden en hun inwoners zich kunnen blijven ontwikkelen. Maar hoe realiseer je nu eigenlijk een succesvolle culturele plek? Vastgoedpartijen, cultuurmakers en gemeenten hebben behoefte aan nieuwe strategieën en aan innovatieve organisatie- en financieringsmodellen.

In deze reeks staat steeds een gebiedsontwikkeling met culturele component centraal. Wat is de gevolgde aanpak? Wat waren succesfactoren en sleutelmomenten? Welke van de lessen helpen antwoord te vinden op de vraag hoe we succesvolle culturele en creatieve plekken realiseren en exploiteren?

Het terrein van een voormalige veevoederfabriek groeide de afgelopen jaren uit tot culturele en creatieve hotspot in de Brabantse hoofdstad. Expert cultuurgedreven gebiedsontwikkelingen Rinske Brand ging kijken en sprak met de betrokkenen die elkaar vonden op het tijdelijk gebruik. De inzet anno 2024: het gebied een plek geven in de permanente koers voor de Bossche Stadsdelta.

—————–

Rinske ging in met ons in gesprek. Lees hier het hele stuk

meer weten over het Werkwarenhuis. Kijk hier op de website

—————–

Immer Weekend

Voorjaars posters abri campagne Werkwarenhuis, placemaking

—————–